no-img
غنی فایل

طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت


غنی فایل
مطالب ویژه
اطلاعیه ها

ادامه مطلب

طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت
zip
جولای 9, 2018
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت


در این پست از سایت غنی فایل طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت را برای شما قرار داده ایم. طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت در قالب فایل ورد و قابل ویرایش آماده خرید و دانلود می باشد. در ادامه توضیحات تکمیلی طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت را مشاهده می کنید. 

طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت

طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت

شماره پست: ۹۳ نود و سه.

تعداد صفحات: ۵ پنج صفحه.

فرمت فایل این طراحی آموزشی: ورد word و قابل ویرایش.

موضوع: طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت.

برای خرید فایل ورد و قابل ویرایش و با کیفیت طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت بر روی دکمه خرید و دانلود کلیک کنید.

۲,۰۰۰ تومان – خرید

 

اهدافالف) هدف کلّی:آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت
ب) اهداف جزئی:

۱- حیطه ی شناختی: رابطه بین مساحت دایره و مستطیل را درک نمایند. رابطه بین مساحت دایره و متوازی الاضلاع را بفهمند.چگونگی به دست آوردن مساحت دایره را بدانند.

۲- حیطه ی مهارتی: قاعده به دست آوردن مساحت دایره را در تمرین ها به کار ببرند. رابطه بین طول مستطیل و محیط دایره را تشخیص دهند.

۳- حیطه ی نگرشی:به اندازه گیری مساحت چندضلعی ها و دایره ها باحالات چهره و… علاقه نشان دهد.به انجام کار گروهی ضمن کمک به دوستانش،علاقه نشان دهد.

ج) اهداف رفتاری:

۱- حیطه ی شناختی: نحوه انجام مساحت دایره را بیان کند. با درک رابطه ای که بین مساحت دایره و متوازی الاضلاع نظیرش می باشد مسائل مربوط به آن را حل نمایند. حداقل دووسیله یاابزاراندازه گیری محیط چندضلعی ها را درزمان مشخص شده به درستی نام می برد.

۲- حیطه ی مهارتی: مساحت دایره را از محیط دایره تمییز دهند. با توجه به تمرین های انجام شده در مورد مساحت دایره اشتباهات خود را رفع کند. دانش آموز بتواند با توجه به درس مساحت دایره یک مسئله برای آن بسازد.

۳- حیطه ی نگرشی: به انجام مساحت دایره علاقه نشان دهد. درطول فرآیندبه انجام کار گروهی ضمن کمک به دوستانش،علاقه نشان  می دهد.

ابزارکتاب درسی، تخته و گچ، کارت های رنگی،قیچی، مقوای رنگی، وسایل گروه بندی و…
روش تدریسحلّ مسئله،پرسش وپاسخ،کارآیی تیم
رویکرد حاکمرویکردفطرت گرایی توحیدی برمبنای نظریه ی ساخت گرایی(حل مسئله)
تعیین موقعیت۳۰ نفردانش آموز پسرکلاس سوّم ابتدایی روستایی که اغلب پیش نیازهای مربوط به فصل محیط را درکلاس اوّل ودوّم می دانند.

دانش آموزان در پایه دوم با پوشاندن سطح با اشکال مختلف آشنا شده اند.

 

الگوی هدف گذاری( اهداف تفضیلی ): ریاضیات پایه ی سوّم ابتدایی

            عرصه ها

عناصر

دررابطه با خود(خویشتن)دررابطه باخلق(سایرانسان ها)دررابطه با خلقت(طبیعت)دررابطه با خدا
تفکّروتعقّل– تفکّرواندیشیدن درمورداین که خودش چگونه توانایی ،برای محاسبه ی درست دارد.– تفکّرواندیشیدن در مورد این که دوستانش چگونه توانایی ، برای محاسبه ی درست دارند.– تفکّرواندیشیدن درمورداین که چگونه ازسطح های پیرامون خوددرطبیعت به نحو مطلوب استفاده کند.– تفکّر و اندیشیدن در مورد نقش و اهمیت استفاده از سطح درزندگی به عنوان یک موهبتی که خدابه او ارزانی نموده واین که چگونه می توان با استفاده ی  درست از سطح های پیرامون رضایت خداوندرا فراهم نمود.
ایمان وباورباورداشتن توانایی خودش جهت این که با خط کش و ابزارمناسب سطح چند ضلعی ها را به درستی می تواندمحاسبه کند.باورداشتن توانایی دوستانش وکمک به آنان جهت این که سطح چند ضلعی ها و دایره ها را به درستی می توانند محاسبه کنند.باورداشتن به این که از سطح های دراختیار داشته به عنوان یکی ازنعمت های موجوددر طبیعت به درستی استفاده کند.ایمان داشتن به قدرت خدا که این همه سطح های خوب و مفید را در اختیارانسان قرارداده است.
علمسطح و اندازه گیری مساحت را میشناسد.

فرمول محاسبه مساحت را می داند.

اطلاعات خود را جهت محاسبه ی  بهتر سطح در اختیار دوستانش قرارمی دهد.روش محاسبه ی سطح های موجود در طبیعت راتوضیح می دهد.خداوند را به عنوان دقیق ترین محاسبه کننده نام می برد.
عملبا استفاده از مقوای و کارت های رنگی  سطح را به درستی نشان دهد و محاسبه می کند.ازتوانایی خود در جهت کمک به دوستانش برای محاسبه ی درست سطح ها استفاده می کند.ازوسایل موجود درطبیعت برای محاسبه ی محیط چندضلعی ها به درستی استفاده     می کند.همیشه خدارابه عنوان تواناتر از خودو عامل اصلی توانایی خود درموقع کاربا ابزارمی داند.
اخلاقبا رعایت خونسردی و اخلاق مناسب ، محاسبات سطح ها را به درستی انجام می دهد.درموقع کارگروهی ،رفتارمناسبی در برابر دوستانش ازخودنشان می دهد.درمقابل حفاظت ونگه داری ازوسایل اندازه گیری خود ودیگران وتمام چیزهای موجود درطبیعت،احساس مسئولیت نشان می دهد.همیشه خداوند را ناظر دقیق رفتار و صاحب تمام الاختیار وسایل واشیاء     می داند.

کلمات کلیدی این پست: طرح درس روزانه ریاضی سوم آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت(محیط و مساحت) + طراحی آموزشی محیط و مساحت, طراحی آموزشی محیط و مساحت, طرح درس روزانه محیط و مساحت, طراحی آموزشی آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت, طرح درس روزانه آشنایی با سطح و اندازه گیری مساحت, درسی فایل.

۲,۰۰۰ تومان – خرید

بازدیدها: 3662



درباره نویسنده

غنی فایل 477 نوشته در غنی فایل دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *